Wednesday, May 09, 2007

问题多多

记得看过某个科学家的故事,
说他小时候妈妈鼓励他每天努力问出一个好的问题。
结果问着问着就成科学家了。

我可没想让nornor成为科学家,
也没鼓励他问问题。
可这孩子,就是问题多多。

去免费参观麻省的State House.
一个volunteer的Tour Guide领着大家一间房间一间房间地看。
每次介绍完都例行公事地问: “Any questions?"
几十个人鸦雀无声,只有一个小孩手举得高高的:
“I have questions!"
肯定是nornor了,我都忍不住要堵住我的耳朵:
“Why there are so many flags in the house?
What are the different flags?
Who sits in the chair over there?
Why he gets to sit there?
Why there are so many people sitting facing to him?
......"
Blah, blah......

去看个Live Animal Show吧,
也就是一只猫头鹰,他也肯定会留下来围着工作人员追问:
"Why he sleeps during the day and wakes up at night?
It is day time now, why he is not sleeping?
Can he pull back his nails like what the cat does?
......"
Blah, blah.....

昨天晚上,我躺着要睡觉,他又拉着我不停地问问题:
“妈妈,如果有两个球,一样重,但是一个大,一个小,
用一个机器把他们从同一个地方一起Spin出去,
哪一个会先落地?”
这不是欺负我物理不及格吗?!!!
我,我,我,睡着了!

3 comments:

Starsea said...

这个不是天才什么是天才啊?

ydmama said...

I bet Nornor will become a scientist, as a matter of fact, I think he might turn out to be a great phycist. He has the talent, and you can not stop it. Haha.....I would feel so proud of him if I had a kid like Nornor, though as a mom, I do not want my kids to be scientists either.

Unknown said...

xixi
不想让他变成科学家,可这由得了你吗?