Monday, October 08, 2007

Nornor病了

周四上午,我正要去开会,办公室的电话响了。
对方说:“I am the school nurse...."
我立刻吓得手都哆嗦了:“What happend to my son?”
脑海中浮现的是Nornor从climber上摔下来头破血流的画面。
Murse说:“He came to my office saying that he had a headach. I took his Temperature. It is 102..."
我立刻说:“I am coming!"
于是我只好告诉同事孩子病了,希望会议改期,请谅解。
然后匆匆忙忙跳上出租车,到LG那儿去借他的车开回去。
我边开车边给School Nurse打电话,告诉她我开再快赶回去也得一个小时了。
School Nurse安慰我说:“Drive safely. He is still in good spirit."
等我大步流星地冲进学校医务室,才明白护士为什么说“good spirit”:
Nornor站在桌子旁边,护士坐着,正在用中文数“一,二,三,四。。。”
桌子上还有一张纸,上面写了个“电”字,护士告诉我“电”是这么变出来的:
“一” -> “十” -> “王” -> “田” -> “电”。
估计护士快给他烦死了,才让我这么急忙赶过去把他接走。

2 comments:

ydmama said...

Hope Nornor will feel better soon!

En, Xiner, this is part of the reasons that I hate about commuting. I am that kind of mother who needs to be around my kids right away when they are sick. It will be very dangerous for me to drive thinking about a sick kid. :(

Starsea said...

赞nornor,太有教授基因了